Práva z vadného plnění a záruky za jakost (reklamační řád)
- Práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího z vadného plnění a záruka za jakost se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
- Prodávající je povinen dodat zboží ve shodě s kupní smlouvou bez právních a faktických vad. Plnění musí být poskytnuto v ujednaném množství, jakosti a provedení.
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převal,
◦ má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné
◦ se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá
◦ věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy
◦ je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
◦ věc vyhovuje požadavkům právních předpisů. - Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
- U zuživatelné věci prodávající vyznačí dobu nejkratší trvanlivosti, popřípadě, u věci podléhající rychlé zkáze, dobu, po kterou lze věc použít.
- Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění.
- Nemá-li věc vlastnosti stanovené v Čl. X. odst. 4. obchodních podmínek, má kupující nároky z vadného plnění dle § 2106 odst. 1, § 2107 odst. 1 a § 2169 občanského zákoníku a za podmínek v těchto ustanovení stanovených.
- Kupující je povinen vadu oznámit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit.
- Kupující má za podmínek zákona práva ze záruky za jakost ve smyslu § 2165 občanského zákoníku (zákonná záruka za jakost 24 měsíců od převzetí zboží); ustanovení § 2165 občanského zákoníku se dle § 2167 občanského zákoníku nepoužije
◦ u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána
◦ na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním
◦ u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
◦ vyplývá-li to z povahy věci. - Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- Reklamaci uplatňuje kupující v provozovně prodávajícího, a to buď osobně, nebo zboží na tuto adresu zašle či doručí jiným způsobem. Adresa této provozovny je Radek Latík, Bílovická 250, 696 15 Čejkovice. Prodávající je však povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, ve které je to s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a poskytovaných služeb možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo z vadného plnění nebo záruky za jakost si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Při přepravě by mělo být zboží zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní. Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu druhá strana v písemné formě, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, datum a způsob vyřízení reklamace, provedení opravy, dobu jejího trvání a případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.
- Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.
Mimosoudní Řešení sporů a další informace
- Případné stížnosti je kupující oprávněn zasílat prodávajícímu elektronickou poštou na adresu info@vinarstvilatik.cz.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím ze smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1.1.2025.
Příloha obchodních podmínek:
[jméno a příjemní zákazníka]
[adresa zákazníka]
[telefonní číslo a e-mail]
Bílovická 250
696 15 Čejkovice V [místo] dne [datum].
OZNÁMENÍ O ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Vážení,
dne [datum nákupu] jsem si ve Vašem internetovém obchodě objednal/a [popis zboží].
Toto zboží jsem převzal/a dne [datum převzetí zboží].
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena prostřednictvím internetu, tj. pomocí prostředku komunikace na dálku, využívám svého práva dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a tímto Vám oznamuji, že od smlouvy odstupuji.
Zboží Vám vracím nerozbalené zpět a zároveň Vás žádám o vrácení kupní ceny.
S pozdravem
[Jméno a příjmení zákazníka]
Přílohy: Kopie kupního dokladu